.

Blog > Komentarze do wpisu

"Minimum zasad. Maksimum strategii" czyli Gejsze od wydawnictwa Nasza Księgarnia

Grę o której dzisiaj opowiem mówią "Minimum zasad, maksimum strategii". Czy aby na pewno? Z pewnością jej wykonanie w tym oprawa graficzna może wpaść w oko. Zapraszam na wycieczkę do świata gejsz....


~ Informacje ~
Tytuł: Gejsze
Wydawca:  Nasza Księgarnia
Wiek graczy: 10+
Ilość graczy: 2
Czas gry: 20 minut
Cena:
45 zł (wg ceneo od 26 zł)

~ Zawartość pudełka ~
7 dwustronnych płytek gejsz
21 kart atrybutów każdej z gejsz
7 dwustronnych żetonów przychylności gejsz
8 znaczników akcji w dwóch kolorach (po 4 dla każdego gracza)
instrukcja

~ Wygląd ~
W poręcznym czarnym pudełku umieszczono wszystkie elementy gry. Płytki gejsz choć sprawiają wrażenie solidnych, łatwo się wygiąć, z kolei karty atrybutów są nieco cieńsze. Żetony przychylności i znaczniki akcji wykonano ze standardowej grubości tektury.
Ilustracje umieszczona na płytkach i kartach są utrzymane w japońskim klimacie.  

Karty hejsz posiadają różne wartości od 2 do 5 - tyle punktów gracz może zdobyć. Ze wszystkich najbardziej spodobała mi się różowa z gejszą smutnie zerkającą w lustro. Jednak to nie one a karty atrybutów/przedmiotów odgrywają najważniejszą rolę. Każda z nich posiada takie samo tło jak karta gejszy - tym samym nie ma problemu z dopasowaniem ich do gejszy.

~ Cel gry ~
Celem gry jest zdobycie przychylności czterech gejsz lub tylu by suma wartości na ich płytkach wynosiła co najmniej 11 punktów. Każda gejsza oczekuje innego podarunku. Jedna pasjonuje się muzyką, inna zbiera wachlarze, a kolejna zgłębia mądre księgi. Przychylność gejszy zdobędzie ten gracz, który podaruje jej właściwe prezenty.

~ Przygotowania do gry ~
Wszystkie płytki gejszy układamy w rzędzie na środku stołu a na środku każdej z nich umieszczamy po jednym żetonie zwycięstwa.
Karty prezentów tasujemy - jedną z nich odkładamy do pudełka bez podglądania.
Każdy z graczy otrzymuje równo po sześć kart - pozostałe układamy w stosie zakrytym. Gracze otrzymują również cztery kafelki akcji.



~ Jak grać ~
W swojej turze gracz dobiera ze stosu jedną kartę prezentu. Następnie wybiera 1 ze swoich znaczników akcji i wykonuje przedstawione na nim działanie.

Sekret - gracz wybiera 1 ze swoich kart prezentów i umieszcza ją zakrytą przed sobą umieszczając na niej znacznik akcji. Kartę tę ujawnia dopiero na koniec rundy i dodaje do odpowiedniej gejszy.

Eliminacja - gracz odrzuca 2 dowolne karty z ręki, bez ujawniania ich przeciwnikowi. Kładzie je zakryte przed sobą na stole i przykrywa znacznikiem akcji. Karty te nie wezmą udziału w tej rundzie - nie będą dodane do odpowiednich gejsz.

Kompromis - gracz wybiera 3 dowolne karty ze swoich kart i układa je odkryte przed sobą. Jednąz nich przeciwnik wybiera dla siebie i kładzie kładzie po swojej stronie przy odpowiedniej gejszy. Dwie pozostałe karty gracz kładzie po swojej stronie przy odpowiednich gejszach.

Podwójny podarunek - spośród kart trzymanych w ręku gracz wybiera 4 karty prezentów, tworzy z nich dwie pary i kładzie odkryte
przed sobą. Jedną z par przeciwnik zabiera dla siebie i przypisuje do odpowiednich gejsz, druga para zostaje dla gracza.

Po wykorzystaniu wszystkich akcji gracze odkrywają zakryte karty i dokładają je do odpowiednich gejsz po swojej stronie stołu. Następnie sprawdza się czy któremuś z graczy udało się spełnić któryś z warunków zwycięstwa. Jeżeli nikt nie spełnił warunków zwycięstwa, wszystkie karty prezentów są zbierane, tasowane i rozdawane od nowa - rozpoczyna się druga runda.

~ Zakończenie gry ~ 
Grę wygrywa gracz, który zdobędzie przychylność czterech gejsz.



~ Wrażenia ~
Gra od razu urzekła mnie swoim wykonaniem a dokładnie grafikami, które od razu przywołują japoński/mangowy klimat. Proste zasady również jawiły na jej korzyść a sama rozgrywka wydawała się interesująca (po zapowiedziach). I nie zawiodłam się.
Kilka pięknie ilustrowanych kart oraz znaczników, nasz mały zaciszny pokój i po chwili przenosimy się do małego azjatyckiego domu - przynajmniej ja tak się poczułam. I nie kłamię. Byłam zaskoczona, że taka niepozorna gra potrafi tak dobrze oddać klimat orientu.

Samą rozgrywkę uznaliśmy za przyjemną. Może nie dostarcza nie wiadomo jak wielkich emocji, ale też nie nudzi. Wymaga od graczy skupienia, dogłębnego analizowania dobieranych kart a także analizy kolejnych ruchów. A to nie jest takie proste jak może się wydawać. To jaki ruch wykonamy może znacznie wpłynąć na dalszy przebieg gry oraz jej końcowy wynik. Ponadto czasem trzeba zaryzykować i poświęcić jedną kartę by zyskać inną a tym samym więcej punktów - trzeba kombinować. Wynik gry może zmienić się w każdym momencie.

Gra Gejsze wydaje się być dobra dla osób lubiących spokojniejsze rozgrywki w których jednocześnie trzeba trochę pogłówkować a także analizować. Może sprawdzić się jako rozgrzewka przed czymś dłuższym, bardziej wymagającym i skomplikowanym. Sięgnąć po nią mogą również wszyscy, którzy lubują się w japońskich klimatach.
Warto zwrócić na nią uwagę, chociaż nie gwarantuje, że będzie często wyciągana na stół. W naszej grupie padła opinia, że jej mechanika wymaga odpowiedniego nastroju, ale jednocześnie może być ciekawa. Jednak wiecie jak to jest.... wszystko z czasem może się znudzić. Osobiście po rozegraniu kilku partii byłam grą usatysfakcjonowana - polubiłam ją :)

Plusy:
♦ szata graficzna
♦ pomysł
♦ czuć japoński klimat
♦ skłania do pogłówkowania
♦ ciekawa mechanika
♦ na myślenie - wymaga analizowania wszystkich możliwości i ruchów przeciwnika

Minusy:
♦ tylko dla 2 graczy.
♦ nie dla tych którzy lubią długie rozgrywki
♦ nie dla tych którzy w grach szukają wielkich emocji

Ocena:
http://mamajanka.blogspot.com/2016/02/grajmy.html

ilustracje ze strony wydawnictwa oraz https://gryplanszowe.pl/

środa, 06 lutego 2019, ervisha
Komentarze
Gość: Iza, *.zalmos.net
2019/02/06 18:08:23
ładne ilustracje ;)
-
Gość: Agnieszka, *.rev.poneytelecom.eu
2019/02/06 18:58:18
Ciekawy pomysł na urozmaicenie sobie czasu :)
-
2019/02/06 19:07:56
Iza ,Jak wspomniałam grafika gry jest bardzo przyjemna - podoba mi się :)
-
2019/02/06 19:08:27
Agnieszko , Jak najbardziej ;)
-
2019/02/06 19:32:01
Całkiem ciekawa gra - nie zbyt trudna do ogarnięcia. :D, no i bardzo ładna szata graficzna. :)
-
2019/02/06 19:37:16
oironio, , Rzeczywiście łatwo ją ogarnąć - tak jak inne gry od NK ;)
-
Gość: Ewa, 37.48.125.*
2019/02/06 19:38:14


Bardzo ładnie wydana gra tylko szkoda, że jedynie dla dwóch graczy
-
2019/02/06 19:52:45
Ewo ,Takie gry również są potrzebne i poszukiwane;)
-
Gość: Agnieszka Kaniuk, 91.226.102.*
2019/02/06 20:34:12
Świetna rozrywka.
-
Gość: Natalia20041989, *.adsl.inetia.pl
2019/02/06 20:37:40
Ciekawa
-
Gość: , *.toya.net.pl
2019/02/06 21:11:08
ja standardowo nie jestem miłośniczką tego typu gier;)
-
2019/02/06 21:14:31
Agnieszko, W Twoim guście? ;)
-
2019/02/06 21:15:07
Natalio ,Chciałabyś zagrać? :)
-
2019/02/06 21:16:00
Anonimie ,Za mało emocji? ;)
-
Gość: Ewelina, *.ovh.net
2019/02/06 21:32:23
Jeśli minimum zasad to coś dla mnie xD
-
2019/02/06 21:36:44
Ewelino , Nie zawsze w każdej grze ta zasada ma byt, jednak tutaj to nie przeszkadza (przynajmniej ja tak uważam) ;)
-
2019/02/07 00:50:02
Rzeczywiście piękne grafiki. Grałabym :)
-
2019/02/07 01:51:24
My z córką bardzo lubimy tę grę :-)
-
2019/02/07 06:54:05
Gra wyglada przepieknie. Ale nie skusiłabym się na nia, bo jest tylko dla dwoch osob i trochę brakuje mi tu emocji. Ja lubie przypadku grze pogadac z innymi, posmiac się czy nawet pokłocic... :D a tu wydaje mi się przez ten spokoj trochę nudna :) ale mimo wszystko wykonana jest naprawdę pięknie <3
-
2019/02/07 09:00:15
Gąska , Tylko ze względu na grafikę? ;)
-
2019/02/07 09:01:02
Buba Ja również polubiłam tę grę ;)
-
2019/02/07 09:05:18
Cukrowa Drwalowa, W grach karcianych takich jak wojna, dureń, czy Gejsze również można się pokłócić (jeśli już chcesz) np. że wyciągamy nie taki karty co trzeba albo kiedy przeciwnik zabiera karty to idzie mu lepiej niż nam xD Niemniej gra rzeczywiście nie dostarcza aż tylu emocji - zależy od tego kto na co ma ochote i co lubi ;)
-
2019/02/07 09:10:20
Ja chyba jednak wolę gry, w których nie trzeba tyle myslec, a raczej umysł moze sobie odsapnąc :D wtedy jest duuzo śmiechu i zabawy ^^
-
2019/02/07 09:13:19
Cukrowa Drwalowa, Takie w których nie trzeba kombinować? Chińczyk? xD
-
Gość: , *.ip-167-114-118.net
2019/02/07 09:23:32
Zagrałabym. Pięknie wygląda ;)
-
2019/02/07 09:48:31
O, jako, że maniakiem gier planszowych i karcianych jestem to chętnie wypróbuję i tą. W jakiś magiczny sposób ją przeoczyłem :)
-
2019/02/07 10:08:41
: Anonimie , Według mnie warto zagrać ;)
-
2019/02/07 10:11:54
Cos w stylu monopoly, zgadnij kto to, tajniacy, dooble... Ja lubie takie ze tak powiem "dziecinne" gry xD jestem duzym dzieckiem :D
-
2019/02/07 10:29:16
Stachu , Czasem i tak się zdarza ale tak jak w magiczny sposób ją przeoczyłeś, tak w równie "magiczny" na nią trafiłeś :) Która z gier karcianych jest Twoją ulubioną? :)
-
2019/02/07 10:32:43
Cukrowa Drwalowa ,Nie ma dziecinnych gier - gry są dla całej rodziny bez względu na wiek... te które wymieniłaś również. To uniwersalne tytuły :) Monoopoly to coś jak Superbiznes - ja tam zbyt wielu emocji nie odczuwam, ale rzeczywiście mozna się pokłócić xD
-
Gość: Martyna, 51.254.104.*
2019/02/07 10:33:26
Nie znam tej gry ale jej wygląd sprawił, że chciałabym zagrać <3
-
2019/02/07 11:09:58
Oj tak, zwlaszcza się kloce jak gram z bratem, ktory nie umie przegrywać xD
-
2019/02/07 11:13:00
Martyno ,Ciesze się :)
-
2019/02/07 11:13:21
Cukrowa Drwalowa, ,A Ty potrafisz? ;)
-
Gość: Alicja, *.members.linode.com
2019/02/07 11:47:02
Sympatyczna gra :)
-
2019/02/07 12:05:20
Muszę umieć, bo zawsze z nim przegrywam xD
-
2019/02/07 12:13:32
Alicjo , Grałaś, czy wnioskujesz po recenzji? :)
-
2019/02/07 12:14:29
Cukrowa Drwalowa , A ja myślałam, że to Twój brat przegrywa. To skąd wiesz, że nie potrafi? (Na podstawie tego, że zawsze wygrywa?) xD
-
Gość: red_sonia, *.pl
2019/02/07 12:52:55
Nie da się ukryć, że gra jest piękna :)
-
2019/02/07 12:57:39
Wpada w oko prawda? ;)
-
2019/02/07 13:01:23
Bo ja zaczyna przegrywać, to konczymy gre xDDD a jak ja przegrywam,to z przyjemnością dogrywamy do konca xD
-
2019/02/07 13:03:59
Cukrowa Drwalowa, W pierwszym przypadku nie wygrywa - gra jest nierozstrzygnięta xD
-
2019/02/07 14:06:47
Lubię takie gry- zaciekawiłaś mnie nią :)
pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)
-
2019/02/07 14:12:41
Agnieszko , Miło mi. Chciałabyś rozegrać partyjkę lub dwie? :)
-
2019/02/07 14:39:49
Tak, ale wtedy on nie przegrał a ja nie wygrałam i dla niego to jest najważniejsze :D
-
2019/02/07 14:50:32
Cukrowa Drwalowa, ,Nie mial o co się wściekać :)
-
Gość: Ola, 198.7.62.*
2019/02/07 14:59:44
Zachęciłaś mnie :)
-
2019/02/07 15:08:05
ervisha Zdecydowanie Dominion z karcianek :)
-
2019/02/07 15:10:37
Super
-
2019/02/07 15:32:35
Mój brat jest dość wybuchowy, jemu nie przegadasz,więc wolę ustąpic zeby sie nie wkurzal :p
-
2019/02/07 15:36:47
Bardzo ciekawe zasady gry i ładne karty. Świetna recenzja! Pozdrawiam Cię serdecznie, Ervisho!
-
2019/02/07 15:47:56
gejsze - to brzmi intrygująco:)
-
2019/02/07 16:50:22
Ja to wiem I Ty to wiesz, ale jemu się nie przegada xD
-
Gość: Karolajna, *.net.aduro.pl
2019/02/07 17:14:27
Grafika rzeczywiście jest świetna, robi wrażenie. :) Widzę, że trzeba tu trochę pogłówkować, ale pewnie z czasem zrozumiałabym te zasady. :D
-
Gość: , *.toya.net.pl
2019/02/07 17:41:02
udanego wieczoru:)
-
2019/02/07 17:41:38
Ładne ilustracje ;)
-
2019/02/07 17:56:47
Bardzo ładne karty, na pewno podnoszą atrakcyjność gry, to może być fajna rozrywka na zimowe wieczory :)
-
2019/02/07 18:44:20
Olu , Miło mi :)
-
2019/02/07 18:45:02
Stachu, Przyznam, że nigdy nie słyszałam - musze wygooglować ;)
-
2019/02/07 18:45:11
Sylwio ,Pozdrawiam ;)
-
2019/02/07 18:46:03
Cukrowa Drwalowa , Wybuchowy? chyba brakuje mu relaksu ;)
-
2019/02/07 18:46:20
Z kulturą, Emmo!, , Dziękuję :)
-
2019/02/07 18:46:51
czerwonafilizanka, , Sam tytuł, czy przebieg rozgrywki również?;)
-
2019/02/07 18:47:08
Cukrowa Drwalowa, ,To jeszcze gadatliwy? :D
-
2019/02/07 18:47:34
Karolajna, , Jestem pewna, że od razu byś je zrozumiała ;)
-
2019/02/07 18:47:50
Anonimie ,Dziękuję i wzajemnie :)
-
2019/02/07 18:48:07
Ewo ,Zgadzam się :)
-
2019/02/07 18:49:24
Magda, ,W przypadku gier wyglad rzeczywiście często ma znaczenie :)
-
Gość: , 23.226.237.*
2019/02/07 18:49:46
Fajna :)
-
2019/02/07 18:50:02
Nawet bardzo :)
-
2019/02/08 20:41:08
Świetna grafika ;)
-
2019/02/08 20:54:42
zyczenia_urodzinowe ,Zgadzam się :)
-
Gość: Papierowa Łowczyni, *.centertel.pl
2019/02/09 08:25:28
Ooo ja uwielbiam gry dla 2 osób. Wspaniale wykonana, aż chce się w nią grać :)
-
2019/02/09 08:37:58
Papierowa Łowczyni Często grasz w takie gry? ;)
Gra rzeczywiście została bardzo ładnie wykonana ;)


AWARIA!
Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH WCZEŚNIEJSZYCH ZDJĘĆ Z BLOGA NIESTETY NIE DA SIĘ ODZYSKAĆ! PRZEPRASZAM :(

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z blogiem lub masz jakieś pytania pisz: szyszula@poczta.onet.pl

nazwa alternatywna
nazwa alternatywna
Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Top Blogi

Znajdź książkę
tekst alternatywny
tekst alternatywny

tekst alternatywny