.

piątek, 30 grudnia 2016


Skład: nieprażone ziarno kakaowca*, cukier z kwiatu palmy kokosowej*, tłuszcz kakaowy*, zawartość masy kakaowej min. 70%.
* składniki pochodzące z upraw ekologicznych, objęte certyfikatem kontroli PL-EKO-09.
Opakowanie: 50g
Rodzaje: gorzka klasyczna 70%, z jagodami goji 60%, wiśnia-acai 60%, cappuccino migdałowe z morwą, 65% z orzechami pekan 70%

Wartość odżywcza w 100g:
Tłuszcz 43g Węglowodany 36g w tym cukry 28g Białko 8g Sól 0.2g
 
Opinia: Śmiało mogę powiedzieć, że lubię surowe przekąski. Batony i pralinki RAW zdobyły moje serce od "pierwszego gryza". Wiadomo jedne smakowały mi bardziej a inne mniej, jednak rzadko zdarzało się aby produkt całkowicie nie przypadł mi do gustu (na obecną chwilę dwa razy). Po batonach przyszedł czas na czekolady. Nie jest to moje pierwsze spotkanie z tego typu produktem - pierwszym była Surowa czekolada z orzechami pekan, jednak to od wersji klasycznej postanowiłam rozpocząć recenzję na blogu. Czekolady CoCoa firmy SuroVital są wyrabiane z nieprażonego kakao Criollo, które pochodzi z z ekologicznych upraw z Peru, z okolic Machu Picchu. Każda tabliczka wytwarzana jest w temperaturze poniżej 45°C, dzięki czemu jest w stanie oddać nieskalany prażeniem prawdziwy smak kakao a także zachować wszystkie swoje właściwości. Jako substancji słodzącej używa się cukru z kwiatu palmy kokosowej. Marka jest polska a jej produkty w 100% naturalne - nie zawierają środków barwiących, konserwantów, są wegańskie (bez mleka, jaj), bez glutenu i soi. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej o firmie i poznać jej cały asortyment serdecznie zapraszam TUTAJ a tym czasem przejdźmy do recenzji.

Recenzja z dedykacją dla pani_chrup, której ją obiecałam i na której instagram serdecznie zapraszam. Znajdziecie tam całą masę pyszności ;)

Mała tabliczka najpierw została umieszczona w folii a następnie tekturowym kartoniku. Waży 50g co przekłada się na 8 grubych kostek z wygrawerowanym napisem COCOA. Posiada ciepły brązowy kolor a także przyjemny i głęboki słodko-kwaśny aromat niczym prawdziwy chleb na zakwasie posypany kakao.z nutką wanilii (wanilii nie ma w składzie, najprawdopodobniej to cukier z palmy kokosowej.
Tak jak wspomniałam wcześniej czekolada jest gruba, twarda i ciężko jest ją przełamać, jednak nie jest to niemożliwe. Należy użyć nieco siły i wówczas da się usłyszeć przyjemny i głośny trzask, charakterystyczny dla dobrej jakości ciemnych czekolad.

Kostka położona na języku rozpuszcza się powoli i opornie, wypełniając podniebienie i uwalniając swój smak, przy czym na języku okazała się nieco "szorstka" w swojej strukturze. Pierwsze co poczułam to lekko karmelowa słodycz cukru kwiatu palmy kokosowej do której po chwili doszedł delikatny, charakterystyczny, lekko ziemny smak surowego kakao (łatwo go rozpoznać). Gorycz podobnie jak i surowe kakao, jest bardzo delikatna z nutą łagodności ale wyczuwalna. Pojawia się tutaj również lekka kwaskowatość, która delikatnie muska kubki smakowe i uzupełnia całość. Poczułam również delikatną bananową nutę. Specyficzny smak cukru kokosowego wydał mi się intensywniejszy niż samo kakao - kiedy cała kostka już się rozpuściła w ustach pozostała mi jego lekko karmelowa słodycz.

Byłam bardzo ciekawa smaku surowych czekolad. Przyznam, że troszeczkę liczyłam na efekt "wow", jednak obeszło się bez zachwytów. Czekolada jest smaczna ale nic więcej. Zabrakło mi w niej lekkiego pazura, intensywniejszej głębi ziaren surowego kakao, ich smaku... To na co liczyłam zostało przyćmione przez smak cukru kokosowego, który nieco zdominował całość. Czekolada jest smaczna i cieszę się, że mogłam ją spróbować ale mnie nie porwała. Z pewnością jest warta spróbowania.

Wartość energetyczne w 100g - 583 kcal
Ocena - 4,5/6
Cena - prezent urodzinowy. Czekoladę możecie również zakupić w Tesco a także internetowym sklepie Biogo.pl (9,99zł)

środa, 28 grudnia 2016

Ciasta, ciasteczka, babki, babeczki, gofry, naleśniki... SŁODYCZE. Wiele osób je uwielbia i nie może się im oprzeć, jednak jednocześnie unika w obawie o swoją sylwetkę, zdrowie i dobre samopoczucie. Niesłusznie. Zdrowy styl życia, dobrze zbilansowana dieta i świadome odżywianie nie muszą wiązać się z całkowitą rezygnacją lubianych przez nas słodkości. W naszych Noworocznych postanowieniach również nie muszą stać się "owocem zakazanym" - dieta nie musi być udręką, może stać się przyjemnością a poza tym nam też od życia coś się należy ;)
Z pomocą przychodzi Katarzyna Maciejko-Zielińska autorka bloga "Słodkie fantazje", na który  zdarza mi się czasem zaglądać w poszukiwaniu inspiracji. To właśnie z tego bloga rok temu na Święta upiekłam przepyszne Fale Dunaju, które po podmienieniu masy na "moją", zachwyciło domowników. Wcześniej korzystałam z kilku przepisów, jednak dopiero ten okazał się być idealnym - ciasto pięknie wyrosło i nie było zakalcem, zdobywając uznanie całej mojej rodziny. Nie zawiodłam się i dlatego ucieszył mnie fakt, że w księgarniach nakładem wydawnictwa Samo Sedno, pojawiła się książka kucharska Pani Katarzyny "Zdrowe słodkości na każdą porę dnia". Czy ten tytuł nie brzmi zachęcająco?

CO W KSIĄŻCE?
Książka posiada piękne wydanie: twarda okładka, dobrej jakości, kolorowy, gruby, papier, przepiękne fotografie i wstążeczka do zaznaczania przepisów (tylko dlaczego jedna?:P). Na  jej stronach umieszczono 100 przepisów na "słodkości na każdą porę dnia".
Jej treść została podzielona na Spis Treści oraz
Od Autorki
Wstęp
Śniadanie
Drugie Śniadanie
Obiad
Podwieczorek
Kolacja
Przekąski

OD AUTORKI
" Moja przygoda z gotowaniem rozpoczęła się kiedy byłam dzieckiem.Rodzice uwielbiali gotować - podobnie jak babcie. Do dziś pamiętam smak babcinych racuszków drożdżowych z konfiturą, pierogów z jagodami, domowego makarony, czy chleba..." tak wszystko się zaczęło. Katarzyna Maciejko-Zielińska opowiada co sprawiło, że to właśnie kuchnia stała się jej pasją a także priorytety, którymi kieruje się przygotowując swoje desery. Opowiada również o tym jakie produkty goszczą w Jej szafkach oraz spiżarni a także wspomina o tym, że zdrowy rozsądek jest równie ważny.

WSTĘP
Znajdziemy tutaj listę zamienników dla cukru oraz utwardzonych tłuszczów oraz informacje w jakich proporcjach je zamieniać - przydatna nie tylko dla tych, którzy chcą "odchudzić" swoje wypieki, ale również wszystkich, którzy starają się zmienić swój tryb życia na zdrowszy. Chyba każdy z nas wie jak szkodliwe są tłuszcze trans i że powinniśmy wykluczyć je z naszej diety.
Dla przykładu: cukier można zastąpić miodem, ksylitolem, syropem klonowym, syropem z agawy, daktylowym, cukrem kokosowym i karobem. Z kolei tłuszcz: jogurtem greckim lub naturalnym, bananami, awokado, olejem kokosowym czy mielonym twarogiem.

ŚNIADANIE
Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Od tego co i czy w ogóle je zjemy, będzie zależeć cały nasz dzień w tym nasze samopoczucie. Dlatego pierwszy posiłek powinien być nie tylko pożywny ale również smaczny, zdrowy i kolorowy (bo przecież jemy również oczami).
W rozdziale znajdziemy 16 przeróżnych propozycji na to by z uśmiechem na twarzy rozpocząć każdy dzień. Mamy do wyboru między innymi: Jaglankę z masłem orzechowym i rumianymi kawałkami banana, Bananowy koktajl, czy Domową nutellę.

DRUGIE ŚNIADANIA
Drugie śniadanie jest równie ważne jak pierwsze - wszakże po kilku godzinach trzeba podładować nasze baterie ;) Tym razem możemy wybierać z 14 pomysłów. Kiedy mamy mało czasu lub czujemy się spragnieni zdecydujmy się na Smoothie jagodowo-miętowe. Chrupiące ciasteczka owsiane zadowolą nie tylko nawet największego łasucha, ale również zachwycą rodzinę, przyjaciół i znajomych a gruba kromka Chałki orkiszowej z żurawiną będzie wspaniale smakować z kubkiem mleka lub kakao.

OBIAD
Jedni wolą go na słodko a inni wytrawnie. Dla wielbicieli pierwszej opcji mam dobrą wiadomość: na słodko również może być zdrowo i smacznie. W rozdziale umieszczono 13 przepisów na ciekawe propozycje obiadowe między innymi: Placuszki gryczane, Pulpeciki ryżowe na słodko czy Dietetyczne twarogowe knedle ze śliwkami.

PODWIECZOREK
Podwieczorek, czyli najczęściej słodki umilacz wieczorów - małe co nieco na poprawę humoru. A jak sprawić, by w naszym sercu zrobiło się słodko a na twarzy pojawił uśmiech? Może Sernikiem jaglanym na zimno lub Wiśniami zapiekanymi pod owsianą kruszonką? Latem ochłodzi nas Sorbet cytrynowy, natomiast zimą Wilgotny piernik orkiszowy z powidłami wprowadzi atmosferę świąt (na świątecznym stole również będzie prezentował się wspaniale). W sumie aż 30 różnych smakołyków

KOLACJA
Zastanawialiście się w jaki sposób słodko zakończyć długi, męczący dzień, bez obaw o swoje zdrowie i "dodatkowe kilogramy"? Może gryczanymi naleśnikami z musem malinowym lu Racuszkami z cukinii na słodko? Do wyboru mamy 9 fantastycznych pomysłów.

PRZEKĄSKI
Idealne na imprezę, "mały głód", przegryzkę w trakcie pracy bądź też nauki a także wtedy, kiedy nie mamy czasu na zjedzenie czegoś konkretnego. Małe, niepozorne a jednak smaczne. Krakersy na słodko, Paluszki figowe, Batoniki musli i Chipsy jabłkowe... to tylko niektóre z 20 pomysłów, które proponuje nam Katarzyna Zielińska.

PODSUMOWANIE
Książka została podzielona na rozdziały wg. pory spożywania posiłków: śniadania, drugie śniadania, obiady, podwieczorki, kolacje oraz przekąski. Każdy przepis jest dokładnie opisany. Znajdziemy tutaj nie tylko listę składników i sposób przygotowania, ale również poziom trudności, czas przygotowania, liczbę porcji oraz informacje, jeśli danie jest bez mleka, jajek bądź glutenu lub jest polecane dla dzieci. Według mnie to przydatne informację, gdyż dzięki temu przepis możemy dopasować do własnych potrzeb, czasu, który w danej chwili posiadamy oraz umiejętności kulinarnych.
Dodatkowo obok niektórych z nich umieszczono wskazówki dodatkowe, które pomogą zmodyfikować przepis wedle własnego gustu. Oczywiście każdy jest opatrzony apetyczną fotografią danej słodkości, przy której niejednokrotnie"ślinka cieknie" ;)

Przepisy są przeróżne. Od tych bardzo prostych, wręcz banalnych (np. owsianka, jaglanka, czy tosty) po przez nieco trudniejsze i wymagające większego wkładu naszej pracy (czekoladowe pierogi orkiszowe z malinami, chrupiący torcik winogronowy na zimno, czy dyniowe gnocchi). Z pewnością wszystkie są praktyczne i przydatne - nawet te najprostsze i każdy powinien sobie z nimi poradzić. Może dla większości wyda się to dziwne, ale są ludzie, którzy nie wiedzą jak przygotować smaczną owsiankę, czy też jaglankę. To istotne informacje i wskazówki dla tych, którzy dopiero poznają te produkty - dobrze aby od razu się do nich nie zniechęcili.

Dużym plusem jest fakt, że autorka w większości bazuje na powszechnie dostępnych, polskich składnikach - nie używa wydumanych produktów, więc nie musicie się obawiać, że jakiegoś produktu Wam zabraknie lub wydacie na niego sporo pieniędzy. Tutaj jest prosto, smacznie, tanio i po polsku. Jednak nie zawsze. Zauważyłam iż Katarzyna w swoich przepisach często używa mleczka kokosowego i agar – agar z których dostępnością może być problem w mniejszych miastach i sklepikach.
Bardzo spodobało mi się to, iż przed każdym przepisem autorka umieściła kilka słów od siebie, dzięki czemu książka nie tylko zyskała uroku ale również stała się bardziej osobista. Ponadto wyjaśniają one korzystne dla zdrowia działanie produktów użytych w przepisie.

DLA KOGO KSIĄŻKA?
Już to pisałam na początku, ale nie zaszkodzi napisać jeszcze raz. Książka jest przepięknie wydana. Ten kolorowy papier, rysunki pojawiające się przy niektórych przepisach i cudowne fotografie. Może i są one nieco podrasowane, ale tego wymaga dzisiejsza stylistyka kulinarna oraz tego typu publikacje. Całość cieszy oko, urzeka i zachwyca do tego stopnia, że ciężko jest się od niej oderwać i nie sposób nie przygotować jakiejkolwiek słodkości z przepisu. To świetna propozycja nie tylko dla wielbicieli łakoci oraz tych którzy szukają zdrowszych zamienników deserów. Sprawdzi się świetnie jako zaległy prezent bożonarodzeniowy, noworoczny, urodzinowy, imieninowy, czy nawet bez okazji.

"Słodka pasja może być zdrowa; celebruj każdą słodką chwilę!"
Katarzyna Maciejko-Zielińska

Autor: Katarzyna Maciejko-Zielińska
Tytuł:  Zdrowe słodkości na każdą porę dnia
Wydawnictwo: Samo Sedno
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 232
Oprawa: twarda
Książkę można kupić na stronie Wydawnictwa Samo Sedno

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 7



nazwa alternatywna

nazwa alternatywna

Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Top Blogi