.

poniedziałek, 22 października 2012

Sałatka, którą zrobiłam z okazji weekendowego grilla organizowanego przez mojego brata. Nie wypadało iść do niego z pustymi rękoma, więc korzystając z tego, że dzięki uprzejmości firmy Sonko otrzymałam brązowy ryż do przetestowania postanowiłam zrobić sałatkę. Powrzucałam to co miałam akurat w lodówce i w rezultacie wyszło bardzo smaczne danie. Ja jadłam ją solo, jednak mój brat, rodzina i znajomi zgodnie stwierdzili, że idealnie skomponowała się z grillowanym łososiem.

Składniki (ok. 5 porcji)
2 szklanki zimnego ugotowanego brązowego ryżu (u mnie ryż brązowy Sonko)
1 awokado
1 szklanka posiekanych orzechów włoskich/migdałów/orzechów pekan/ziemnych
2 posiekane małe, młode cebule
szklanka bulionu warzywnego
cytryna bez skórki
2 łyżeczki świeżego tymianku lub łyżeczka suszonego
2 łyżeczki świeżego rozmaryny lub łyżeczka suszonego
pieprz czarny i ziołowy do smaku
2 łyżeczki białego octu winnego
1 łyżeczka oleju roślinnego

Na dużej patelni podsmażamy cebulę na złoty kolor. Następnie wlewamy bulion, ocet winny wsypujemy orzechy, mieszamy i gotujemy aż ryż wchłonie cały płyn. Pod koniec gotowania dosypujemy tymianek, rozmaryn, doprawiamy do smaku i dusimy jeszcze przez kilka minut aż potrawa zacznie pachnieć przyprawami po czym zdejmujemy z ognia i mieszamy z kostkami awokado. Podawać samo lub jako dodatek do grillowanego mięsa np. łososia.



niedziela, 21 października 2012


 Bardzo lubię testować i recenzować różnego rodzaju nowości, dlatego kiedy we wtorek otrzymałam od firmy Granex paczkę z nowymi rodzajami chrupkiego pieczywa do przetestowania bardzo się ucieszyłam. Znalazły się w niej:
 - Chrupkie pieczywo Zawiera Błonnik x2
 - Chrupkie pieczywo Zawiera Błonnik z dodatkiem amarantusa x2
 - Chrupkie pieczywo Zawiera Błonnik z dodatkiem orkiszu i ziół x2

Chrupkie pieczywo Zawiera Błonnik

Skład: krajanka żytnia (61,6%), otręby pszenne, pszenica (7,9%), kasza jęczmienna (7.9%), grys kukurydziany (4%), płatki owsiane (3,2%), błonnik: inulina (2,8%), ziarno słonecznika (0,8%), mąka z armatusa (0,6%), sól

Wartość odżywcza w 100g:
Białko 9,2g
Węglowodany 58,8g
w tym cukry 2,2g
Tłuszcz 2.9g
w tym kw. tłuszczowe nasycone 0,4g
Błonnik pokarmowy 13,8g
Sód 0,2g

Wartość odżywcza w kromce:
Białko 0,6g
Węglowodany 3,5g
w tym cukry 0,1g
Tłuszcz 0,2g
w tym kw. tłuszczowe nasycone Błonnik pokarmowy 0,8g
Sód

Opinia: Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się, że to pieczywo już widziałam na sklepowych półkach chyba w Tesco. Producent pisze, że posiada wysoką zawartość błonnika, nie zawiera dodatków cukru a ten który się w nim znajduje pochodzi wyłącznie z naturalnie występujących cukrach w zbożach oraz naturalnego rozpadu inuliny. Dodatkowo wytwarzane jest ono z 6 zbóż (jęczmień, pszenica, żyto, kukurydza owies, amarantus), czyli coś jak Zdrowy Błonnik, tylko w formie pieczywa chrupkiego. Całkiem fajnie :)

Co do smaku to nie zauważyłam by specjalnie się czymś wyróżniało. Lekkie, chrupiące, smaczne z dodatkiem dżemu, twarożku, masła orzechowego a także i na sucho. Taka fajna przekąska w ciągu dnia bo pieczywa to raczej nie zastąpi (chyba że zjemy pół opakowania ^_^). Lubię je sobie chrupać przed telewizorem, czy podczas nauki a także przekładać je konfiturami, twarożkowymi masami i robić sobie z nich wafle. Czasem wkruszę je sobie do owsianki zamiast płatków, czy przełożę musem owocowym (z jabłkowym wychodzi taka szarlotka ^_^) i też wychodzą smaczne. Możliwości na ich wykorzystanie jest na prawdę wiele, ale chyba najbardziej to jednak lubię je na sucho.

Wartość energetyczna w 100g - 326 kcal
Wartość energetyczna w kromce - 20kcal
Opakowanie - 140g/23 kromki
Sposób podania - smaczne bez dodatków jak również z serami, wędlinami, rybami, dżemem, miodem i czekoladą


Chrupkie pieczywo Zawiera Błonnik z dodatkiem orkiszu i ziół

Skład: grys kukurydziany, ryż, płatki ziemniaczane (zawierają siarczyn), błonnik owsiany (10,2%), mąka orkiszowa (2%) (zawierają gluten), ziarno słonecznika, sól, mieszanka ziół prowansalskich (0,2%) (oregano, rozmaryn, bazylia, tymianek, czaber, estragon, szałwia, mięta, lawenda)

Wartość odżywcza w 100g:
Białko 8,0g
Węglowodany 66,8g
w tym cukry 0,9g
Tłuszcz 1,8g
w tym kw. tłuszczowe nasycone 0,2g
Błonnik pokarmowy 10,8g
Sód 0,2g

Wartość odżywcza w kromce:
Białko 0,5g
Węglowodany 4,0g
w tym cukry 0,1g
Tłuszcz 0,2g
w tym kw. tłuszczowe nasycone Błonnik pokarmowy 0,6g
Sód

Opinia: Kolejne pieczywo chrupkie firmy Granex do przetestowania. Jest to nowość dlatego jeszcze do tej pory nie widziałam go na sklepowych półkach. Opakowanie ma przyjemny dla oka jasnopomarańczowy kolor, który przyciąga uwagę. Na jego spodzie znajdziemy kilka bardzo ciekawych informacji dotyczących orkiszu i ziół prowansalskich, które poszerzą nasz zasób wiadomości na ich temat.Produkt posiada również wysoką zawartość błonnika, jest bez dodatków cukru, mleka, tłuszczu i substancji spulchniających a więc jest w 100% naturalny a tym samym zdrowy.

Muszę się przyznać, że do tej pory nigdy nie spotkałam się z takim produktem. Żadna firma chrupkiego pieczywa na polskim rynku nie oferuje nam takiego "cuda" z dodatkiem ziół jak to zrobiła firma Granex. Moim zdaniem jest to duży krok i postęp w tej dziedzinie. Pieczywo jest bardzo chrupiące i  delikatne. W smaku rzeczywiście czuć zioła, które w połączeniu z twarożkiem nadają całości niepowtarzalnego i przyjemnego smaku. Nie jest ich przesadnie dużo ani też za mało - tak w sam raz. Ale nie tylko w połączeniu z twarogiem i serami pieczywo smakuje wspaniale bo można je jeść i na sucho zamiast tłustych i niezdrowych krakersów czy chipsów.

Moim zdaniem to dobra alternatywa dla tego typu przekąsek, jednak z pewnością nie zastąpi nam prawdziwego, tradycyjnego pieczonego chleba (jego święto obchodziliśmy 16 października). Prawda jest taka, że aby najeść się takim "chlebkiem" trzeba go zjeść na prawdę sporo, wiec niech lepiej pozostanie smaczną i zdrową przekąską w ciągu dnia.:)

Wartość energetyczna w 100g - 337 kcal
Wartość energetyczna w kromce - 20kcal
Opakowanie -  140g/23 kromki
Sposób podania - smaczne bez dodatków jak również z serami, wędlinami, rybami


Chrupkie pieczywo Zawiera Błonnik z dodatkiem amarantusa

Skład: grys kukurydziany, ryż, płatki ziemniaczane (zawierają siarczyn), błonnik owsiany (10,1%) mąka z amarantusa (2%), ziarno słonecznika, sól

Wartość odżywcza w 100g:
Białko 8.0g
Węglowodany 66,6g
w tym cukry 0,9g
Tłuszcz 1,9g
w tym kw. tłuszczowe nasycone 0,2g
Błonnik pokarmowy 10,7g
Sód 0,4g

Wartość odżywcza w kromce:
Białko 0,5g
Węglowodany 4,0g
w tym cukry 0,1g
Tłuszcz 0,2g
w tym kw. tłuszczowe nasycone <0,1g
Błonnik pokarmowy
0,6g
Sód

Opinia: Ostatnie pieczywo, które otrzymałam w paczce tym razem z dodatkiem amarantusa. Podobnie jak w poprzednim tak samo i ten wytwarzany jest bez dodatków cukru, mleka, tłuszczu i substancji spulchniających. Tu również na spodzie pudełeczka znajdziemy informację tym razem o amarantusie. Według mnie to bardzo fajny pomysł z tymi ciekawostkami, gdyż ludzi należy uświadamiać w pewnych rzeczach a tym bardziej na temat zdrowego odżywiania. Przecież żyjemy w świecie w którym żywność faszerowana jest chemią, konserwantami, które mają szkodliwy wpływ na nasz organizm wywołując różne schorzenia i nowotwory.

No ale wróćmy do pieczywa. Nie wiem jak smakuje amarantus i właściwie nie mogę stwierdzić konkretnego smaku tego produktu, ale jest ono troszkę inne niż tradycyjne. Właściwie to nie wiem czy te 2% to wystarczająca ilość by wyczuć go w smaku, ale pieczywo było smaczne - chrupkie tak jak lubi. Producent pisze, że smakuje wyśmienicie solo jak i z serami, wędlinami i rybami ale według mnie na słodko też jest smaczne. Tak naprawdę to tego typu przekąski teraz wchodzą mi tylko jedzone na sucho lub z dodatkiem domowych powideł czy słodkich twarożków. Kiedyś jak miałam obsesję na punkcie zdrowego odżywiania jadłam je z serami, warzywami, jednak jakoż iż troszkę przesadziłam nie wyszło mi to na dobre i chciałabym o tym zapomnieć.

Tak więc podsumowując, jeśli szukacie smacznych i zdrowych przekąsek bez wahania zdecydujcie się na nowe produkty firmy Granex. 

Wartość energetyczna w 100g - 337 kcal
Wartość energetyczna w kromce - 20kcal
Opakowanie - 140g/23 kromki
Sposób podania - smaczne bez dodatków jak również z serami, wędlinami, rybami 

 

sobota, 20 października 2012

Fantastyczne, nietypowe i dość oryginalne naleśniki o wspaniałym zapachu "napoju bogów". Słodki smak czekolady w połączeniu z kwaskowatością kiwi sprawiają, że naleśniki smakują niepowtarzalnie i na długi czas pozostają w pamięci.

Ciasto  (ok.10 sztuk):
2 szklanki mąki (ok. 250g)
ok. 2,5 szklanek mleka (600ml)
płaska łyżka cukru
1 duże jajko
szczypta soli
Farsz:
6 sztuk kiwi + jedno do dekoracji
ok. 1/2 tabliczki czekolady lub więcej
łyżka miodu

Składniki muszą mieć temperaturę pokojową!
Mąkę, cukier, cukier i jajko wrzucamy do miski. Stopniowo dolewamy mleko i dokładnie mieszamy tak by nie było grudek. Ciasto musi być lejące i gładkie. Jeśli jest za rzadkie dosypujemy mąki, jeśli za gęste dolewamy mleka. Na mocno rozgrzany środek patelni nakładamy porcję ciasta, po czym szybkim okrężnym ruchem rozprowadzamy je po całej powierzchni (mam dużą patelnię do naleśników, wlewałam po ok. 3/4 chochli). Smażymy na złoty kolor z obu stron.

Czekoladę topimy w kąpieli wodnej, kiwi obieramy ze skórki i kroimy w pół plastry.
Naleśniki smarujemy stopioną czekoladą, rozkładamy na niej kawałki kiwi i zawijamy. Do ostatniego naleśnika zamiast kiwi dajemy trochę więcej czekoladowej masy po czym kroimy go na kawałki (u mnie 7 części). Tak przygotowane naleśniki układamy na talerzu i polewamy delikatnie stopioną czekoladą i miodem tworząc wzorek przypominający falę (można to zrobić ze strzykawki lub łyżki). Między naleśniki układamy kawałki czekoladowego naleśnika i plastry kiwi. 





AWARIA!
Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH WCZEŚNIEJSZYCH ZDJĘĆ Z BLOGA NIESTETY NIE DA SIĘ ODZYSKAĆ! PRZEPRASZAM :(

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z blogiem lub masz jakieś pytania pisz: szyszula@poczta.onet.pl

nazwa alternatywna
nazwa alternatywna
Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Top Blogi

Znajdź książkę
tekst alternatywny
tekst alternatywny
tekst alternatywny
Codziennie od 1 do 24 grudnia (u mnie do 31 grudnia) na blogu zostanie opublikowany adres innego bloga, który polecam. Kolejność publikacji jest przypadkowa - nie ma lepszych i gorszych. Jeśli jesteście ciekawi, kliknijcie na powyższe logo ;)

tekst alternatywny