.

Współpraca

wtorek, 27 listopada 2018

  Być może niektórzy z Was czasem robi zakupy w sklepach ze zdrową żywnością. Jest ich na prawdę sporo i powstaje coraz więcej. Przede wszystkim sprawdzamy ceny, jednak na uwadze należy mieć również jakość. Do tego sprawny kontakt, rzetelność właściciela, pasja... Te cechy powinny iść ze sobą w parze.
  Tylko jak wybrać? Jak wybrać kiedy sklepy ze zdrową żywnością mnożą się jak grzyby po deszczu? Od siebie mogę polecić sklep BRAT.pl, który łączy ze sobą wszystkie cechy dobrego eko sklepu w tym również ciekawy asortyment. Ponadto za każde zakupy zbieramy punkty, które owocują rabatami.

  Kiedy zaczęłam przeglądać asortyment okazało się, że potrzebuje wiele rzeczy. Pierwsze co wpadło mi w oko to pasty i masła orzechowe. W koszyku od razu wylądowało tahini - cenne dla organizmu tłuszcze omega-6 a także porcja żelaza, magnezu oraz potasu jak również wapnia i protein.
  Pasta kokosowa zwana musem lub masłem kokosowym - wytwarzana poprzez zmielenie miąższu kokosa. Bogate źródło błonnika, potasu, magnezu i żelaza oraz witamin D i K.
  Pasta z orzechów ziemnych a także tahini

 

 Wszystkie te produkty charakteryzują się naturalnym składem bez zbędnych dodatków. Nie znajdziecie w nich oleju, tłuszczu palmowego, soli, cukru... tylko i wyłącznie orzechy, nasiona lub miąższ z którego są przygotowane. Dzięki temu zachowują wszystkie cenne wartości odżywcze i minerały a do tego rewelacyjnie smakują.

 Kocham orzechy, dlatego nie mogło zabraknąć opakowania migdałów. W ciągu tygodnia zjadam ich około 300g a w domu nie jestem sama - mam towarzyszkę do codziennego chrupania, dlatego wybrałam duże kilogramowe opakowanie.
  Migdały mimo iż nie są orzechami a nasionami migdałowca, osiadają nawet tytuł "króla orzechów". Mają dużo witaminy B2, witaminy E i błonnika. Nie brakuje w nich niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych a także pierwiastków mineralnych. Mogą zapobiec chorobom serca i cukrzycy, są polecane na nudności i zgagę w ciąży a także stres. Prawdziwa bomba witamin.

  Orzechy laskowe na tle innych orzechów wyróżniają się dużą zawartością witaminy E czyli "witaminy młodości i płodności". Dodatkowo można znaleźć w nich witaminy z grupy B, które wzmacniają nerwy, potas, który obniża ciśnienie, oraz wapń i fosfor, które odpowiadają za mocne kości i zęby. W orzechach laskowych nie brakuje również niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), zwłaszcza jednonienasyconych.

  Pistacje nazywane zielonymi migdałami lub orzechami szczęścia, to nasiona drzewa pistacjowego, które odznaczają się zawartością wielu wartości odżywczych. Przede wszystkim jako jedyne orzechy zawierają karotenoidy: luteinę i zeaksantynę, które wspomagają pracę oczu i zmniejszają ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej. Ponadto ze wszystkich orzechów zawierają najwięcej potasu, który obniża ciśnienie krwi a także wspomaga pracę serca.
  Dodatkowo jest w nich sporo błonnika, białka, wzmacniającego kości wapnia i fosforu, witamin z grupy B, witaminy E, żelaza, miedzi, magnezu, cynku, manganu a także antyoksydantów.

  Jak więc widzicie pistacje to nie tylko smak ale również wiele walorów odżywczych. Jednak jest jedno ale. Kupując pistacje wybierajcie te nieprażone i bez dodatku soli. Proces prażenia może wiązać się z tworzeniem się szkodliwych izmomerów trans kwasów tłuszczowych, które zwiększają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Dodatkowa porcja soli w diecie człowieka również nie jest potrzebna - w szczególności, kiedy ludzie najczęściej przesadzają z solą.

  Słonecznik bogaty w nienasycone kwasy tłuszcze, głownie kwas oleinow, białka, poli-fenoli (naturalny przeciwutleniacz) a także witaminy E, B i kwau foliowy i wiele niezbędnych minerałów w tym wapń, żelazo, selen, magnez, cynk oraz miedz. Idealna przekąska nie tylko do pochrupania przed telewizorem ale również dodatek do sałatek i deserów

  Kakao. Produkt, który kocham całym serduchem. To od Brat.pl jest naturalne, niealkalizowane i o zawartości tłuszczu 10-12%. Ten ciemny proszek a w połączeniu z wodą napój jest cennym źródłem flawonoidów mających właściwości antyoksydacyjne. Zawiera również wiele chromu, wapnia oraz magnezu. Dodatek do ciast, deserów, owsianek, wypieków ale również do picia z mlekiem, wodą, mlekiem wymieszanym z wodą. Jak to lubi :)

  Mąka gryczana czyli jedna z mąk bezglutenowych. Wytwarzana poprzez zmielenie ziaren gryki. Bogata w białko, skrobię, węglowodany błonnik a także aminokwasy, składniki mineralne (potas, fosfor, magnez, żelazo, wapń, cynk, mangan, sód), witaminy (E, z gr. B, kwas foliowy).
Można z niej przygotować nie tylko naleśniki, makarony, ciasta ale również wykorzystać jako dodatek do bułek drożdżowych lub upiec pizze. Sama w sobie jest ciężka i pozbawiona glutenu (wypieki zawierające tylko mąkę gryczaną są kruche i rozpadają się) dlatego często miesza się ją z mąką pszenną.

  Kasza jaglana pozyskiwana z łuskanych ziaren prosa, jednego z najstarszych zbóż znanych ludzkości. Bogata w spore ilości krzemu, a także cenne źródło witamin z grupy B (B1, B2, B6) oraz niacyny. Zawiera również związki mineralne: magnez, żelazo, fosfor, cynk oraz miedź, sporo błonnika pokarmowego oraz białka. Choć zawiera spory indeks glikemiczny jest lekko strawna i bezglutenowa. Można wykorzystywać ją do dań wytrawnych jak również słodkich - ciast i deserów

 Masło shea olej roślinny uzyskiwany z owoców masłosza Parka. W postaci świeżej, nieprzetworzonej ma konsystencję pasty, barwę białawą, jest niemal bezwonny i ma bardzo słabo wyczuwalny smak.
  Tradycyjnie wykorzystywany jest do zmniejszenia blizn i zmarszczek oraz łagodzenia podrażnień skóry. To świetny środek nawilżający, zmiękczający skórę, kojący i przeciwzmarszczkowy.
  Masło shea zawiera wiele cennych składników pozytywnie wpływających na skórę człowieka: kwasy tłuszczowe takie, fitosterole np: kamesterol, stigmasterol, który prekursor witamy D3, beta-sitosterol pomagający przy wypadaniu włosów a także alfa-spinosterol - środek przeciwzapalny.
  Ponadto w maśle znajduje się kwas cynamonowy, który działa antybakteryjnie oraz chroni skórę przed promieniowaniem UV. To również ważnym źródłem witamin A, E i F.

   Sklep to nie tylko zdrowa żywność ale również suplementy diety, kosmetyki, zioła... każdy może znaleźć coś dla siebie. Moje zakupy mogą wydawać się spore, jednak tak na prawdę szybko znajdą swoje zastosowanie w kuchni i zostaną zużyte. Niektóre propozycje pojawią się tutaj na blogu i zrobi się trochę Świątecznie :)



 Ogólnie jestem zadowolona - ceny nie były wysokie a do tego trafiły się jeszcze promocje oferowane przez sklep np. na słoiczki tahini, które kiedy składałam zamówienie były po 9zł za słoiczek. Wysyłka również odbywa się bardzo szybko.

 Zachęcam aby zainteresować się tym miejscem. Może coś wpadnie Wam w oko? Tym czasem wypatrujcie przepisów i pomysłów - czasem moich, czasem inspirowanych innymi :)



środa, 22 sierpnia 2018

 Dzień dobry
Coraz więcej osób interesuje się zdrowym stylem życia a także żywnością. Szukamy na półkach naturalnych i jak najmniej przetworzonych produktów, sprawdzamy składy i staramy się dobrze prowadzić. Sklepów ze zdrową żywnością w internecie jest sporo.

 Dzisiaj pokażę Wam kolejne zamówienie od Vivio.pl ze sklepu cosdlazdrowia.pl, gdzie znajdziemy nie tylko zdrową żywność wysokiej jakości ale również suplementy. 
O wcześniejszym pisałam TUTAJ.

Sklep cośdlazdrowia.pl jaki prowadzi Vivio.pl posiada bogaty asortyment w którym znajdziemy wiele produktów podzielonych na kategorie. Są to produkty sypkie takie jak kasze, mąki, ziarna zbóż oraz bakalie a także herbaty, oleje, soki, masła i pasty (masła orzechowe i tahini). To również przyprawy, cukry i słodziki, produkty BIO a także suplementy. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie :)
Dzisiaj pokażę Wam to co mnie udało się znaleźć :)


Pasta sezamowa tahini

 Arabska pasta na bazie nasion sezamu używana do przygotowywania wielu potraw, dodająca im niepowtarzalnego smaku i aromatu. W zależności od tego, czy ziarna zostały wcześniej wyłuskane, czy nie, może być jasna (łagodniejsza) oraz ciemna (bardziej gorzkawa).
 Znajdujący się w paście sezamol, może chronić przed pojawieniem się zmian miażdżycowych w ramach naczyń krwionośnych. Kwas oleinowy oraz fitosterole zmniejszają frakcję LDL. Ponadto te ostatnie chronią nasz organizm przed pojawieniem się niektórych odmian nowotworów a także spowalniają procesy starzenia się.

 To nie wszystko. Zarówno sezam jak i tahini to prawdziwa skarbnica witamin i minerałów. W niepozornych ziarenkach sezamu znajdziemy nie tylko nienasycone kwasy tłuszczowe, które są wyjątkowo korzystne dla zdrowia, gdyż wzmacniają odporność i dodają energii. To również doskonałe źródło trójwartościowego żelaza, magnezu, wapnia, witamin z grupy B a także błonnika oraz dobrej jakości roślinnego białka w diecie wegańskiej. Warto zaznaczyć, że wapń zawarty w sezamie jest kilkakrotnie lepiej przyswajalny w porównaniu do produktów pochodzenia zwierzęcego.
 Wszystkie składniki zawarte w tahini pomagają dbać o zdrowie układu krążenia, chronią przed cukrzycą, wpływają na zdrowie kości i obniżają poziom złego cholesterolu.


 Pasta orzechowa smootch

Przygotowana z lekko podprażonych fistaszków jak najlepszej jakości bez dodatku soli oraz cukru.
Bogate źródło białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych (które mają wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej) i kwasu oleinowego, bogate źródło białka i błonnika pokarmowego a także witamin z grupy A, B (m.in. niacyna, kwas foliowy) oraz witaminy E. Z tego powodu często jest wybierane przez sportowców, wegan i wegetarian jako dodatkowe źródło energii i ważnych składników odżywczych. 


Pasta z orzechów laskowych

Orzechy laskowe to jedne z moich ulubionych orzechów. Bogate w wartości odżywcze a także nienasycone kwasy tłuszczowe, potas, magnez, witaminę E oraz witamin z grupy B.
I to nie wszystko!
 Zawarty w nich wapń i fosfor przyczyniają się do wzmocnienia kości.
Z kolei współczesna fitoterapia poleca orzechy laskowe na kaszel. Wystarczy dodać rozdrobnione orzechy do mleka lub wody z miodem i taką mieszankę wypić. Odwar przyrządzany z liści i kory leszczyny do stosowanie zewnętrznego już w medycynie ludowej był uznawany za lekarstwo na żylaki.
  
Masło przygotowane z tych orzechów polecane jest kobietom ciężarnym – witamina E wspiera prawidłowy rozwój płodu i utrzymanie ciąży, a orzechy są dobrą alternatywą dla tradycyjnych słodyczy.
Według mnie jest pyszne samo w sobie a z dodatkiem kakao i np. słodkich daktyli może przywołać na myśl nutellę... chociaż według mnie bez dodatków smakuje najlepiej :).


Pasta migdałowa
Po prostu masło migdałowe przygotowane ze zmiksowanych na mus/gładki krem migdałów. Bogata w wapń, białko, cenne nienasycone kwasy tłuszczowe, naturalny błonnik i witaminy z grupy B (w tym  B2, B3, B6, kwas foliowy), witaminę E a także fosfor, magnez oraz mangan. Ponadto migdały jako jedyne z orzechów posiadają właściwości alkalizujące.
Idealny dodatek nie tylko na kanapki ale również ciast, deserów jak i w formie przekąski wyjadanej łyżeczką ze słoiczka :)
Na blogu będą pojawiały się przepisy z wykorzystaniem powyższych produktów - zarówno w wersji wytrawnej jak i słodkiej. Mam nadzieję, że wzbudzą one Waszą ciekawość jak i same produkty, które wyróżniają się świetną jakością, składem a także smakiem przy czym ich cena w porównaniu do cen takich samych produktów innych marek, nie jest wysoka.
Tahini 300g 13,38zł
Pasta orzechowa smootch 900g 15,54zł | Primavika Active 470g ok 16zł
Pasta migdałowa 300g 21,99zł | Primavika 180g 17-20zł (stacjonarnie drożej)
Pasta z orzechów laskowych 300g 29,99zł | Primavika 180g 19-20zł, natomiast stacjonarnie w Kauflandzie ok 25zł

Które z produktów wzbudziły Wasze największe zainteresowanie? :)

Jeśli znalazłeś się na stronie vivio.pl, to znaczy, że szukasz w swoim życiu zdrowia, które zapewni Ci dobrobyt i harmonię.

poniedziałek, 28 maja 2018

 Dzień dobry
Dzisiaj chciałabym opowiedzieć Wam o zdrowych produktach marki Vivio.pl a także samej firmie. Jest to miejsce w którym znajdziemy nie tylko zdrową żywność wysokiej jakości ale również suplementy diety oraz także informacje na temat prowadzenia zdrowego i aktywnego trybu życia.

 Nazwa firmy symbolizuje 6 zasad zdrowego i szczęśliwego życia:
 Vitalność i uroda, czyli to czego potrzebujesz i co jest na wyciągnięcie dłoni. A dokładnie:
 Intensywny wysiłek fizyczny, bo ruch to zdrowie!
 Vigor i energia do działania
I
Odtłuszczanie organizmu każdego dnia
Profilaktyka
Lepsze samopoczucie i zdrowie na długie lata, dzięki zdrowym produktom, które znajdziesz na stronie vivo.pl oraz w sklepie cosdlazdrowia.pl

Sklep cośdlazdrowia.pl jaki prowadzi Vivio.pl posiada bogaty asortyment w którym znajdziemy: produkty sypkie (kasze, mąki, ziarna zbóż oraz bakalie), herbaty, oleje, soki, masła i pasty (masła orzechowe i tahini),  przyprawy, cukry i słodziki, produkty BIO a także suplementy. Naprawdę jest w czym wybierać. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie a do tego w atrakcyjnej cenie. 
Dzisiaj pokażę Wam tylko kilka z nich.


 Pasta orzechowa crunchy. Przygotowana z lekko podprażonych fistaszków jak najlepszej jakości bez dodatku soli oraz cukru.
Bogate źródło białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych (które mają wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej) i kwasu oleinowego, bogate źródło białka i błonnika pokarmowego a także witamin z grupy A, B (m.in. niacyna, kwas foliowy) oraz witaminy E. Z tego powodu często jest wybierane przez sportowców, wegan i wegetarian jako dodatkowe źródło energii i ważnych składników odżywczych. 

 Cudownie pachnące świeżo wyłuskanymi, prażonymi a następnie zmielonymi fistaszkami. Intensywnie orzechowe wraz z lekką naturalną dla tych strączków lekką słodyczą. Bez nuty spalenizny, zjełczałego tłuszczu, oleju i innych niepożądanych smaków... Kwintesencja fistaszkowości. W wersji crunchy dodatkowo z przyjemnie chrupiącymi kawałkami fistaszków. Do tego ogromne prawie kilogramowe opakowanie - dużo przyjemności i smaku dla każdego łasucha.


Pestki dyni uwielbiam w od zawsze. Pamiętam jak jako dziewczynka siedziałam na werandzie na wsi u Babci i razem ze starszym bratem i młodszą siostrą łuskalam ziarenka. Teraz otrzymałam wyłuskane już pestki a co najważniejsze z Polski a nie Chin jak to najczęściej bywa.
 Pestki dyni są nie tylko bardzo smaczne ale również zdrowe. Powinniśmy włączyć je do naszej diety.

7 powodów, dla których warto jeść pestki dyni:
1. Zawierają duże ilości magnezu, fosforu, manganu, miedzi, potasu, żelaza i cynku.
2. W pestkach dyni znajduje się dużo tryptofanu - aminokwasu, który jest uznawany za prekursora serotoniny (tzw. hormonu szczęścia);
3. Zawierają roślinne sterole i stanole (Takie jak: beta-sitosterol, sitostanol, avenasterol, kampesterol, stigmasterol i kampestanol). Mają one pozytywny wpływ na pracę serca i utrzymanie właściwego poziomu cholesterolu we krwi. W przypadku mężczyzn wpływają na zdrowie prostaty.
4. Pestki dyni są podawane diabetykom. W medycynie niekonwencjonalnej uważa się, że obniżają poziom cukru.
5. Zawierają duże ilości błonnika, który wpływa dobroczynnie na pracę układu trawiennego. Często jego naturalny niedobór w organizmie wynika z jedzenia produktów wysoko przetworzonych i niskiej jakości.
6. W medycynie niekonwencjonalnej uważa się, że pestki dyni są pomocne w zwalczaniu pasożytów, z uwagi na jeden składnik - kurkubitacynę, oddziałującą na układ nerwowy pasożytów.
7. Pestki dyni zawierają witaminy z grupy B oraz witaminy: A, C, K i E oraz luteinę.


Migdały czyli nasiona migdałowca, a nie orzechy, powszechnie i błędnie określane orzechami. Zdrowe i bardzo odżywcze. Bogate w wapń, białko, cenne nienasycone kwasy tłuszczowe, naturalny błonnik i witaminy z grupy B (w tym  B2, B3, B6, kwas foliowy), witaminę E a także fosfor, magnez oraz mangan. Mogą zapobiec chorobom serca i cukrzycy, są polecane na nudności i zgagę w ciąży. Korzystne dla mózgu, ważne dla odporności i wzroku, zmniejszają ryzyko cukrzycy i miażdżycy. Idealnie sprawdzają się w diecie wegetarian, osób odchudzających się i tych żyjących w ciągłym stresie.
WAŻNE
Migdały należy jeść na surowo. Poddawanie ich wysokiej temperaturze (prażenie, pieczenie, gotowanie) nie tylko niszczy wiele substancji odżywczych ale również sprawia, że zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe przekształcają się w szkodliwe tłuszcze trans.


Krokomierz - hit nie tylko wśród sportowców ale również celebrytów i wszystkich tych, którzy cenią sobie zdrowy styl życia. Pomaga zachować regularność marszu a także mieć wgląd na liczbę wykonanych kroków, pokonany dystans, czas i liczbę spalonych kalorii .

Mały i poręczny, w przyjemnej, zielonej obudowie z ABS i z klipsem umożliwiającym przypięcie go np. do paska. 

Jeśli znalazłeś się na stronie vivio.pl, to znaczy, że szukasz w swoim życiu zdrowia, które zapewni Ci dobrobyt i harmonię.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 11


AWARIA!
Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH WCZEŚNIEJSZYCH ZDJĘĆ Z BLOGA NIESTETY NIE DA SIĘ ODZYSKAĆ! PRZEPRASZAM :(

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z blogiem lub masz jakieś pytania pisz: szyszula@poczta.onet.pl

nazwa alternatywna
nazwa alternatywna
Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Top Blogi

Znajdź książkę
tekst alternatywny
tekst alternatywny
tekst alternatywny
Codziennie od 1 do 24 grudnia (u mnie do 31 grudnia) na blogu zostanie opublikowany adres innego bloga, który polecam. Kolejność publikacji jest przypadkowa - nie ma lepszych i gorszych. Jeśli jesteście ciekawi, kliknijcie na powyższe logo ;)

tekst alternatywny