Współpraca

wtorek, 27 listopada 2018

  Być może niektórzy z Was czasem robi zakupy w sklepach ze zdrową żywnością. Jest ich na prawdę sporo i powstaje coraz więcej. Przede wszystkim sprawdzamy ceny, jednak na uwadze należy mieć również jakość. Do tego sprawny kontakt, rzetelność właściciela, pasja... Te cechy powinny iść ze sobą w parze.
  Tylko jak wybrać? Jak wybrać kiedy sklepy ze zdrową żywnością mnożą się jak grzyby po deszczu? Od siebie mogę polecić sklep BRAT.pl, który łączy ze sobą wszystkie cechy dobrego eko sklepu w tym również ciekawy asortyment. Ponadto za każde zakupy zbieramy punkty, które owocują rabatami.

  Kiedy zaczęłam przeglądać asortyment okazało się, że potrzebuje wiele rzeczy. Pierwsze co wpadło mi w oko to pasty i masła orzechowe. W koszyku od razu wylądowało tahini - cenne dla organizmu tłuszcze omega-6 a także porcja żelaza, magnezu oraz potasu jak również wapnia i protein.
  Pasta kokosowa zwana musem lub masłem kokosowym - wytwarzana poprzez zmielenie miąższu kokosa. Bogate źródło błonnika, potasu, magnezu i żelaza oraz witamin D i K.
  Pasta z orzechów ziemnych a także tahini

 

 Wszystkie te produkty charakteryzują się naturalnym składem bez zbędnych dodatków. Nie znajdziecie w nich oleju, tłuszczu palmowego, soli, cukru... tylko i wyłącznie orzechy, nasiona lub miąższ z którego są przygotowane. Dzięki temu zachowują wszystkie cenne wartości odżywcze i minerały a do tego rewelacyjnie smakują.

 Kocham orzechy, dlatego nie mogło zabraknąć opakowania migdałów. W ciągu tygodnia zjadam ich około 300g a w domu nie jestem sama - mam towarzyszkę do codziennego chrupania, dlatego wybrałam duże kilogramowe opakowanie.
  Migdały mimo iż nie są orzechami a nasionami migdałowca, osiadają nawet tytuł "króla orzechów". Mają dużo witaminy B2, witaminy E i błonnika. Nie brakuje w nich niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych a także pierwiastków mineralnych. Mogą zapobiec chorobom serca i cukrzycy, są polecane na nudności i zgagę w ciąży a także stres. Prawdziwa bomba witamin.

  Orzechy laskowe na tle innych orzechów wyróżniają się dużą zawartością witaminy E czyli "witaminy młodości i płodności". Dodatkowo można znaleźć w nich witaminy z grupy B, które wzmacniają nerwy, potas, który obniża ciśnienie, oraz wapń i fosfor, które odpowiadają za mocne kości i zęby. W orzechach laskowych nie brakuje również niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), zwłaszcza jednonienasyconych.

  Pistacje nazywane zielonymi migdałami lub orzechami szczęścia, to nasiona drzewa pistacjowego, które odznaczają się zawartością wielu wartości odżywczych. Przede wszystkim jako jedyne orzechy zawierają karotenoidy: luteinę i zeaksantynę, które wspomagają pracę oczu i zmniejszają ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej. Ponadto ze wszystkich orzechów zawierają najwięcej potasu, który obniża ciśnienie krwi a także wspomaga pracę serca.
  Dodatkowo jest w nich sporo błonnika, białka, wzmacniającego kości wapnia i fosforu, witamin z grupy B, witaminy E, żelaza, miedzi, magnezu, cynku, manganu a także antyoksydantów.

  Jak więc widzicie pistacje to nie tylko smak ale również wiele walorów odżywczych. Jednak jest jedno ale. Kupując pistacje wybierajcie te nieprażone i bez dodatku soli. Proces prażenia może wiązać się z tworzeniem się szkodliwych izmomerów trans kwasów tłuszczowych, które zwiększają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Dodatkowa porcja soli w diecie człowieka również nie jest potrzebna - w szczególności, kiedy ludzie najczęściej przesadzają z solą.

  Słonecznik bogaty w nienasycone kwasy tłuszcze, głownie kwas oleinow, białka, poli-fenoli (naturalny przeciwutleniacz) a także witaminy E, B i kwau foliowy i wiele niezbędnych minerałów w tym wapń, żelazo, selen, magnez, cynk oraz miedz. Idealna przekąska nie tylko do pochrupania przed telewizorem ale również dodatek do sałatek i deserów

  Kakao. Produkt, który kocham całym serduchem. To od Brat.pl jest naturalne, niealkalizowane i o zawartości tłuszczu 10-12%. Ten ciemny proszek a w połączeniu z wodą napój jest cennym źródłem flawonoidów mających właściwości antyoksydacyjne. Zawiera również wiele chromu, wapnia oraz magnezu. Dodatek do ciast, deserów, owsianek, wypieków ale również do picia z mlekiem, wodą, mlekiem wymieszanym z wodą. Jak to lubi :)

  Mąka gryczana czyli jedna z mąk bezglutenowych. Wytwarzana poprzez zmielenie ziaren gryki. Bogata w białko, skrobię, węglowodany błonnik a także aminokwasy, składniki mineralne (potas, fosfor, magnez, żelazo, wapń, cynk, mangan, sód), witaminy (E, z gr. B, kwas foliowy).
Można z niej przygotować nie tylko naleśniki, makarony, ciasta ale również wykorzystać jako dodatek do bułek drożdżowych lub upiec pizze. Sama w sobie jest ciężka i pozbawiona glutenu (wypieki zawierające tylko mąkę gryczaną są kruche i rozpadają się) dlatego często miesza się ją z mąką pszenną.

  Kasza jaglana pozyskiwana z łuskanych ziaren prosa, jednego z najstarszych zbóż znanych ludzkości. Bogata w spore ilości krzemu, a także cenne źródło witamin z grupy B (B1, B2, B6) oraz niacyny. Zawiera również związki mineralne: magnez, żelazo, fosfor, cynk oraz miedź, sporo błonnika pokarmowego oraz białka. Choć zawiera spory indeks glikemiczny jest lekko strawna i bezglutenowa. Można wykorzystywać ją do dań wytrawnych jak również słodkich - ciast i deserów

 Masło shea olej roślinny uzyskiwany z owoców masłosza Parka. W postaci świeżej, nieprzetworzonej ma konsystencję pasty, barwę białawą, jest niemal bezwonny i ma bardzo słabo wyczuwalny smak.
  Tradycyjnie wykorzystywany jest do zmniejszenia blizn i zmarszczek oraz łagodzenia podrażnień skóry. To świetny środek nawilżający, zmiękczający skórę, kojący i przeciwzmarszczkowy.
  Masło shea zawiera wiele cennych składników pozytywnie wpływających na skórę człowieka: kwasy tłuszczowe takie, fitosterole np: kamesterol, stigmasterol, który prekursor witamy D3, beta-sitosterol pomagający przy wypadaniu włosów a także alfa-spinosterol - środek przeciwzapalny.
  Ponadto w maśle znajduje się kwas cynamonowy, który działa antybakteryjnie oraz chroni skórę przed promieniowaniem UV. To również ważnym źródłem witamin A, E i F.

   Sklep to nie tylko zdrowa żywność ale również suplementy diety, kosmetyki, zioła... każdy może znaleźć coś dla siebie. Moje zakupy mogą wydawać się spore, jednak tak na prawdę szybko znajdą swoje zastosowanie w kuchni i zostaną zużyte. Niektóre propozycje pojawią się tutaj na blogu i zrobi się trochę Świątecznie :)



 Ogólnie jestem zadowolona - ceny nie były wysokie a do tego trafiły się jeszcze promocje oferowane przez sklep np. na słoiczki tahini, które kiedy składałam zamówienie były po 9zł za słoiczek. Wysyłka również odbywa się bardzo szybko.

 Zachęcam aby zainteresować się tym miejscem. Może coś wpadnie Wam w oko? Tym czasem wypatrujcie przepisów i pomysłów - czasem moich, czasem inspirowanych innymi :)



 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 31


AWARIA!
Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH WCZEŚNIEJSZYCH ZDJĘĆ Z BLOGA NIESTETY NIE DA SIĘ ODZYSKAĆ! PRZEPRASZAM :(

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z blogiem lub masz jakieś pytania pisz: szyszula@poczta.onet.pl

nazwa alternatywna
nazwa alternatywna
Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Top Blogi

Znajdź książkę
tekst alternatywny
tekst alternatywny

tekst alternatywny