Recenzje gier

niedziela, 24 lutego 2019

Gry słowne nie muszą być monotonne a ich rozgrywka długa. Tempo! masz tylko 30 sekund świetnie łączy ze sobą mechanikę gry słownej z nutą rywalizacji, adrenaliną i większymi emocjami. Jesteście ciekawi? :)



~ Informacje ~
Tytuł: Tempo
Wydawca: Granna
Wiek graczy: 8+
Ilość graczy: 2-12
Czas gry: ok. 30 minut
Cena: 69,99 zł

~ Zawartość pudełka ~
 dwustronna plansza
    180 kart
    12 drewnianych pionków
    1 klepsydra
    instrukcja

~ Wygląd ~
Według mnie pudełko w którym umieszczono wszystkie elementy gry jest zdecydowanie za duże - sporo w nim wolnej przestrzeni.

Wewnątrz umieszczono:

  • planszę składającą się z 3 dwustronnych puzzli
  • 12 drewnianych pionków
  • klepsydrę z zasłonką tak aby zasłaniała upływający czas
  • 180 kart - 11 typu Joker, 20 z hasłami dla dzieci oraz 149 kart z hasłami dla starszych/dorosłych

~ Cel gry ~
Celem gry jest ukończyć pełne okrążenie toru z planszy jako pierwszy. Przesuwamy się dzięki wymyślaniu wyrazów z przeróżnych kategorii.

~ Przygotowania do gry ~
Plansze należy złożyć i umieścić po środku stołu. Następnie każdy z graczy wybiera własny zestaw pionków (w jednym kolorze) i stawia je na belce Start/Meta. Kwadratowy pionek stawiamy na dole, a okrągły – na nim. Następnie każdy z graczy dobiera jedną kartę jokera. Pozostałe karty jokerów odkładacie do pudełka.


~ Jak grać ~
Rozpoczynający gracz dobiera kartę z wierzchu talii i odczytuje na głos hasło. W momencie, kiedy kończy czytać temat, osoba po jego lewej stronie przekręca klepsydrę i umieszcza ją za zasłonką. Ważne jest, aby klepsydra nie była widoczna dla aktywnego gracza. 
Po przeczytaniu tematu gracz wymyśla pasujące hasła. Każde z nich musi pasować do tematu i zaczynać się na literę, która znajduje się na polu przed jego pionkiem. Jeśli gracz poda właściwe hasło, przesuwa swój pionek na kolejne pole i wymyśla nowe hasło rozpoczynające się od litery widniejącej przed nową pozycją pionka. Celem gracza jest pokonanie jak największej ilości pól. 

Gracz na wymyślanie wyrazów ma maksymalnie 30 sekund. Jeśli przekroczy ten czas lub poda słowo nie pasujące do hasła, cofa swój okrągły pionek na kwadratową podstawkę i kończy ruch.
Klepsydra przez cały czas podawania hasła odmierza czas stojąc za zasłonką. I tak aż do czasu, kiedy gracz powie "STOP"
Jeśli klepsydra jeszcze się nie przesypała gracz przesuwa kwadratowy znacznik tam, gdzie stoi znacznik okrągły. Jeśli nie wyrobił się w czasie, wówczas cofa okrągły znacznik na miejsce znacznika kwadratowego.

~ Wariant dla dzieci ~
W grze wykorzystujemy talię przeznaczoną dla dzieci (zielony rewers). Jeśli gramy w mieszanym składzie, to dorośli powinni dobierać karty z talii dla dorosłych (w kolorze żółtym), a dzieci – z talii w kolorze zielonym. Dzięki temu szanse będą wyrównane. Ponadto można wydłużyć czas niż jedno przesypanie piasku w klepsydrze - 30 sekund. Poza tymi zmianami rozgrywka przebiega bez zmian.


~ Zakończenie gry ~ 
Gra zmierza ku końcowi, gdy jeden z graczy przekroczy pole Start/Meta. Jednak UWAGA!
Wszyscy gracze, którzy rozegrali mniej tur niż gracz rozpoczynający, mają prawo do jeszcze jednej tury. Ważne jest, by w trakcie gry wszyscy gracze rozegrali tyle samo tur. 

Zwycięzcą zostaje gracz, który przekroczył pole Start/Meta. Jeśli będzie to dwóch lub więcej graczy, wygrywa osoba, która zaszła najdalej. Jeśli i to nie wyłoniło zwycięzcy, to gracze wspólnie cieszą się z wygranej.

~ Podsumowanie ~
Jesteśmy fanami gier słownych, więc jeszcze przed przystąpieniem do rozgrywki byliśmy pewni, że Tempo nam się spodoba. Mieliśmy racje - gra dostarczyła nam sporo rozrywki a także śmiechu i zabawy. Mimo prostoty zasad nie raz pod presją czasu i niepewności (nie wiemy ile czasu nam pozostało) można stracić głowę - pogubić się i mieć problem z podaniem hasła do wydawać by się mogło banalnych haseł. Czasem mózg zawodzi i pozostaje w zawieszeniu a nam brakuje języka w ustach. To sprawia, że podczas zabawy adrenalina rośnie i jest jeszcze większa zabawa. Sama rozgrywka zbliżona jest do gry "Szóstki"

Gra w dwie osoby nie dostarcza tyle rozrywki i adrenaliny co w większej grupie, ale i tak można zagrać. Wymyślanie haseł do podanych kategorii na prawdę jest fajne - te z kolei bywają różne: proste, zabawne, pomysłowe a niekiedy zaskakujące i mogące przysporzyć problemów, w szczególności kiedy nie widzimy jak ucieka nam czas, który możemy przeznaczyć na podawanie odpowiedzi. 

Plusy:
♦ wykonanie
♦ przedział wiekowy
♦ proste zasady
♦ wariant dla dzieci i dorosłych.
♦ możliwość gry drużynowej
♦ różnorodność haseł
♦ poszerza słownictwo
♦ ćwiczy pamięć i skojarzenia
♦ sporo śmiechu i zabawy
♦

Minusy:
♦ słabo wypada w grze na 2 osoby
♦ nie spodoba się każdemu - musisz lubić gry słowne

Ocena: 5/6
http://mamajanka.blogspot.com/2016/02/grajmy.html

zdjęcia ze strony Granna



 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 33


AWARIA!
Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH WCZEŚNIEJSZYCH ZDJĘĆ Z BLOGA NIESTETY NIE DA SIĘ ODZYSKAĆ! PRZEPRASZAM :(

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z blogiem lub masz jakieś pytania pisz: szyszula@poczta.onet.pl

nazwa alternatywna
nazwa alternatywna
Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Top Blogi

Znajdź książkę
tekst alternatywny
tekst alternatywny

tekst alternatywny