Wpisy z tagiem: Trefl Joker Line

wtorek, 08 stycznia 2019

Dzisiaj kolejny wpis w którym trochę się zabawimy i trochę zjemy - opis pewnej pasty/masła, która ma wszelakie zastosowanie a także gry, która nie tylko dostarcza rozrywki ale również (i przede wszystkim) pozytywnie wpływa na nasz mózg. A mózg jak wiecie trzeba ćwiczyć bo z wiekiem "kapcianieje" :P
Zapraszam do lektury ;)

Pasta/masło tahini BRAT.pl


Skład: sezam
Pojemność - 500g

Wartość odżywcza w 100g
Białko 17g Węglowodany 21g w tym cukry 0,5g Błonnik 9g Tłuszcz 54g kw. tł. nas. 8g Sól 0,1g      

Opinia: Masło sezamowe - tahini umieszczono w słoiku z grubego szkła o pojemności 500g. Cieszę się, że nie jest to plastik - ten potrafi przeniknąć do produktu i niekorzystnie wpłynąć na jego smak (spotkałam się z takim przypadkiem).

 Po otworzeniu słoiczka poczułam (dla mnie) przyjemny aromat prażonego sezamu z lekką goryczką, ale bez nuty spalenia. Jego kolor jest szarawy natomiast konsystencja średnio gęsta. Tahini nadal spływa z łyżeczki, jednak w trakcie mieszania stawia "lekki opór". Nie jest tak rzadkie jak tahini np. Primavika - powiedziałabym, że jak sos. To chyba najgęściejsze tahini jakie miałam okazję próbować.

  Masło/pasta po wzięciu do ust "rozpływa się" po całym podniebieniu niekiedy nieznacznie przylepiając się do podniebienia - na łyżeczce również można dostrzec jej pozostałości. W smaku czuć prażony sezam z charakterystyczną goryczką - na moje kubki smakowe nie była ona intensywna, tahini nie zostało przeprażone, ani spalone. Smakuje tak jak powinno smakować tahini, chociaż przyznam, że jadłam łagodniejsze jak np. tahini jasne Terra Sana.

  Tahini to produkt, który większość wykorzystuje do deserów (po dodaniu substancji słodzącej smakuje jak chałwa), owsianek, lub dań wytrawnych np. jako składnik sosu. Ja najczęściej wyjadam łyżeczką ze słoiczka lub z warzywami - czasem z dodatkiem kakao i wiśni z kompotu (kwaśno-słodkie). Po prostu lubię jego smak - samego w sobie ale wiem, że nie każdemu taka goryczka będzie odpowiadać i jeśli je zje to tylko posłodzone.

  Jednak jeśli szukacie dobrego tahini, to mogę Wam polecić. A odnośnie intensywności goryczy tak na prawdę wszystko zależy od indywidualnego odczuwania smaku a także partii - czasem ten sam produkt ale z innej linii produkcyjnej może różnić się w smaku.

Wartość energetyczna w 100g -  594 kcal
Cena - 16zł/500g sklep BRAT.pl (kupiłam na promocji po 9zł)
Ocena- 6/6

Pamięć bywa różna. Fotograficzna, wzrokowa, dobra, bardzo dobra, świetna, tragiczna. Czasem też nas zawodzi - niektórych nawet nie czasem a bardzo często. Jednocześnie działa jak nasz mózg i mięśnie - nie używana powoli zanika z kolei doglądana staje się coraz lepsza i sprawniejsza


~Informacje ~

Tytuł:
Bystre Główki
Wydawca:
Trefl Joker Line
Wiek graczy:
6+
Ilość graczy: 
2-6 (można grać i samemu)
Czas gry:
ok. 15 minut

~ Zawartość pudełka ~

104 karty z obrazkami
6 kart akcji
instrukcja

~ Wygląd ~
W sporych rozmiarów kartonowym pudełku umieszczono 104 karty z różnymi obrazkami, 6 kart akcji specjalnych a także czytelną instrukcję


Karty według mnie są średniej jakości - mogłyby być grubsze w szczególności, że gra przeznaczona jest dla dzieci (te lubią wyginać, zaginać itp.), natomiast umieszczona na nich grafika przejrzysta. Proste rysunki przedstawiające przedmioty, zwierzęta są czytelne dla każdego, chociaż nie spodobają się każdemu. Mnie przywołały na myśl czasy szkolne.

~ Cel gry ~
 Polega na wykładaniu kart z obrazkami na stosie i wymienieniu ich w prawidłowej kolejności.

~ Przygotowania do gry ~
Tasujemy wszystkie karty i układamy je w stos rewersem do góry. Każdy gracz kładzie przed sobą kartę pomocy. 

~ Jak grać ~
Gra przewiduje dwa warianty rozgrywki.
W wariancie podstawowym gracze ze sobą konkurują, w wariancie kooperacyjnym współpracują - pomagają sobie nawzajem w zapamiętywaniu kolejności kart.


Gracz rozpoczynający rozgrywkę wyciąga pierwszą kartę ze stołu, kładzie ją na drugi stos, mówi co przedstawia rysunek i zapamiętuje go. Kolejny uczestnik robi to samo, lecz musi podać z pamięci również ten rysunek, który został wyłożony wcześniej.
Np. gdy na stosie znalazły się karty przedstawiające kolejno: biedronka, tort, kanapa a kolejny gracz odkrywa np. żółwia, kładzie kartę na stosie i wymienia kolejno: biedronka, tort, kanapa, żółw.
Im dłużej gra się toczy, tym gracze mają więcej kart to zapamiętania.

W grze istnieją również karty pomocy-akcji.
 Karta z rączką - gracz rozgrywający daną turę może zatrzymać wyłożoną kartę. Ponadto nie musi wymieniać wszystkich kart znajdujących się na stosie.

 Karta ze strzałką w prawo i lewo - zmienia kierunek kolejki po wymienieniu wszystkich kart w odpowiedniej kolejności.

 Karta z ludzikami - pozwala graczowi na wybór innego gracza, który będzie musiał za niego wymienić wszystkie karty we właściwej kolejności. To może być niezły strzał...

  Karta z plikiem kart i ujemnymi cyferkami - gracz ma za zadanie wymienić 3 ostatnie karty (nie licząc właśnie zagranej karty) w odwrotnej kolejności, czyli od tyłu.

Jeśli gracz nie popełnił błędu przychodzi kolej na następnego gracza. Jeśli natomiast ktoś stwierdzi, że doszło do pomyłki i w przypadku jej potwierdzenia, gracz, który ją popełnił przegrywa i rozdaje wszystkie zagrane karty pozostałym graczom, rozpoczynając od osoby, która zauważyła pomyłkę. Jeśli jednak nie doszło do pomyłki, zagrane karty rozdaje gracz oskarżający, rozpoczynając od osoby, którą oskarżył o błąd.


~ Zakończenie gry ~ 
Gra kończy się w momencie, gdy ze stosu zniknie ostatnia dobrana karta. W wersji podstawowej zwycięża osoba, która zbierze największą liczbę kart. W wersji kooperacyjnej należy porównać liczbę zebranych kart i ustalić, komu dało się zebrać ich więcej - graczom, czy grze.

~ Wrażenia ~
Bystre główki to banalna w zasadach i dość przyjemna, lecz wbrew pozorom nie najłatwiejsza w rozgrywce gra pamięciowa dla ludzi w każdym wieku. Nie tylko dla dzieci do których jest kierowana ale również starszych i dorosłych - wszakże na trening pamięci nie ma nieodpowiedniego wieku. Zawsze jest odpowiednia pora aby to robić a nawet trzeba.

Wszystkim dobrze znany schemat gry pamięciowej został tutaj urozmaicony o specjalne karty chwilowo zmieniające zasady gry a tym samym dodającym całości nieco "smaczku" a w przypadku strzałek potrafiącym namieszać. Szkoda, że nie ma ich więcej aby jeszcze bardziej namieszać - według mnie byłoby ciekawiej.

Dodajmy do tego mechanizm oskarżania, który nieznacznie dodaje adrenaliny. Oskarżać, czy nie? Jeśli tak to najlepiej, kiedy kart jest sporo. Wymienić 4 czy też 5 kart to nie problem. 10 kart? Można dać sobie radę. Ale 15-16? Tak bez pomyłki? Czapki z głów.

Jeżeli szukacie gry ćwiczącej pamięć a przy okazji dostarczającej rozrywki, to ta gra powinna się Wam spodobać.

Plusy:
♦ jasna instrukcja
♦ proste zasady
♦ szybka rozgrywka
♦ czytelna grafika
♦ gra poprawia pamięć
♦ gra nawet dla dzieci, które nigdy wcześniej nie grały w gry 

Minusy:
♦ średniej jakości karty - mogłyby być grubsze
♦ grafika może zniechęcić do gry starsze dzieci oraz niektórych dorosłych (ale nie musi)
♦ zbyt mało kart akcji 

Ocena: 4,5/6
http://mamajanka.blogspot.com/2016/02/grajmy.html

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5


AWARIA!
Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH WCZEŚNIEJSZYCH ZDJĘĆ Z BLOGA NIESTETY NIE DA SIĘ ODZYSKAĆ! PRZEPRASZAM :(

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z blogiem lub masz jakieś pytania pisz: szyszula@poczta.onet.pl

nazwa alternatywna
nazwa alternatywna
Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Top Blogi

Znajdź książkę
tekst alternatywny
tekst alternatywny

tekst alternatywny